کاشت مو ، عمل بینی ، زیبایی

مقاله های آموزشی کاشت مو ، عمل بینی ، زیبایی

کاشت مو ، عمل بینی ، زیبایی

مقاله های آموزشی کاشت مو ، عمل بینی ، زیبایی

لطافت و شادابی پوست با انواع متنوع ماسک های زیبایی

عنوان : طراوت و شادابی پوست با انواع مختلف ماسک های زیبایی

استفاده از ماسک های زیبایی متنوع اثرات بسیاری در حفظ طراوت ،شادابی و زیبایی پوست صورت دارد. طراوت و لطافت پوست با انواع مختلف ماسک های زیبایی افزایش می یابد. در زیر به چند ماسک زیبایی مفید اشاره کرده ایم:

ماسک سیب یک سیب را پوست بکنید و آن را نصف کنید و یک نیمه آن را خرد کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و خوب هم بزنید. سپس آن را بر روی صورت و گردن بمالید، آنگاه پوست را با نوک انگشتان ماساژ دهید. ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به طرف بالا بیایید. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید. آنگاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود. حال کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و پس از بیست دقیقه آن را بشویید.این ماسک باعث جلوگیری و درمان چروک صورت و سبب طراوت و تقویت پوست می شود.

ماسک آلوی قرمز هفت یا هشت عدد آلوی قرمز تهیه کنید و هسته های آنها را خارج کنید. سپس آنها را با افزودن ده قطره روغن بادام کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت یک ماده خمیری درآید. آنگاه این مخلوط را به مدت بیست دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب بشویید. این ماسک به ویژه در کسانی که منافذ پوستی آنها مثلاً در پوست بینی، باز و زشت منظره شده مؤثر است و پوست را زیبا می کند.استفاده از این ماسک را به افرادی که پوست چرب دارند توصیه می کنیم.

ماسک خیار یک یا دو خیار را رنده کنید و به صورت ماسک بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بیست دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک نمایید.ماسک خیار تأثیر زیادی در ایجاد طراوت و شادابی و لطافت پوست دارد.

ماسک زرده تخم مرغ به کسانی که پوست خشک دارند توصیه می شود که از این ماسک استفاده کنند تا پوستشان نرم و لطیف شود. زرده تخم مرغ مملو از چربی و کلسترول است و چربی پوست را تأمین می کند. برای تهیه ماسک زرده تخم مرغ کافی است یک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره روغن بادام یا زیتون یا آفتابگردان مخلوط کنید و به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس آن را به وسیله ی آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کنید.


ماسک آناناس جهت جوانسازی پوست

آناناس تازه                                      دو تا سه برش

روغن زیتون فوق بکر                           3 قاشق غذاخوری

عسل                                           یک قاشق غذاخوری

مواد فوق را بخوبی با هم مخلوط نموده تا مایع نرم ویکدستی حاصل شود.سپس آن را به آرامی باکمک انگشتان خود روی پوست تمیز شسته شده و گردن خود بمالید. اکنون به آرامی دراز کشیده و بمدت 15 دقیقه اجازه دهید تا ماسک اثر خود را بر روی پوست بگذارد.

سپس صورت خود را به آرامی با آب ولرم شسته و در صورت دلخواه با یک نرم کننده مرطوب به آرامی پوست خود را ماساژ دهید.

ماسک جهت رفع چین و چروک

ماسک آناناسی که از مخلوط آب آناناس و دو قاشق غذاخوری پودر بادام شیرین تهیه شده باشد، سبب پاکسازی پوست صورت، رفع چین و چروک و شفافیت پوست می‌‌شود. برای تاثیرگذاری این ماسک بر روی پوست کافی است بگذارید ماسک فوق به مدت 15دقیقه بر روی پوست مانده و سپس با آب ولرم آن را شستشو دهید. اگر آب آناناس را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید سبب تقویت عضلات پوست صورت و رفع خستگی آن می‌‌شود.

منبع : کاشت مو

راه ها و فایده های استفاده از لوسیون و کرم بدن

عنوان : راه ها و فواید استفاده از لوسیون و کرم بدن

استفاده از لوسیون و یا کرم بدن تاثیراثرات بسیاری در نگهداری نرمی و شادابی پوست بدن دارد در زیر به تاثیرات استفاده از لوسیون و کرم بدن می پردازیم:
لغت “butter” به کره ها یا روغن های جامد گفته می شه، ;body butter ها از ترکیب روغن های گیاهی پایه و روغن های جامد یا کره های گیاهی (مانند کره کاکائو و …) تشکیل شدند. کره بدن آب ندارد و به این دلیله که نسبت به لوسیون ها و کرم ها بافت غلیظ تری دارد و زمان بیشتری می بره تا جذب پوست شود. Body Butter ممکنه، بر اساس نوع روغنی که داره و نوع پوست مصرف کننده، یک لایه کمی روغنی، از چند دقیقه تا چند ساعت روی پوست باقی بگذارد.
تمام کرم ها یا لوسیون های بدن طبیعی، از روغن ها، آب (یا عصاره ها و محلول های گیاهی حاوی آب) و یک موم یا یک غلیظ کننده (مانند صمغ زنتان) یا انواع مواد امولسیون کننده (مانند براکس) ساخته شدند.

لوسیون ها و کرم ها، نسبت به کره بدن بافت سبک تر و رقیق تری دارند و راحت تر پخش و جذب پوست می شوند. لوسیون ها از کرم ها رقیق تر هستند، چون نسبت به کرم ها درصد بیشتری آب دارند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد، استفاده از لوسیون بدن می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. لوسیون‌های بدن در جدا کردن سلول‌های مرده کف پا نقش به‌سزایی دارد. البته در شرایطی که پینه‌های کف پاهایتان قرمز، ملتهب و دردناک است، باید با پزشک‌تان مشورت کنید.

استفاده از لوسیون‌های بدن حس خوبی را به افراد منتقل می‌کند. در ضمن رایحه و بوی خوش آن فراموش نشدنی است. شما می‌توانید رایحه لوسیون‌های بدن را با توجه به نوع پوست و علائق خود و با در نظر گرفتن خواص ترکیبات موجود درآن انتخاب کنید.

حتی اگر پوست شما در بهترین حالت سلامتی و شادابی باشد و به هیچ‌گونه مرطوب‌کننده‌ای احتیاج نداشته باشد، استفاده از لوسیون‌ بدن به پوست‌تان آرامش می‌دهد. اگر لوسیون را همراه ماساژ بدن استفاده کنید تاثیر آن چند برابر می‌شود.

منبع : کاشت مو

نکاتی درباره جراحی زیبایی بینی

عنوان : نکته ای مرتبط با جراحی زیبایی بینی

پیش از انجام هر گونه عمل زیبایی بهتراست با آگاهی و دانش لازم درباره هر عمل زیبایی به آن پرداخت، در این مطلب شما را با نکاتی درباره عمل زیبایی بینی آشنا میکنیم.

بینی از سه لایه اصلی تشکیل شده است:

1) لایه پوشاننده خارجی که از پوست و لایه عضلانی ظریف چسبیده به سطح زیرین آن تشکیل شده است.
2) اسکلت استخوانی غضروفی
3) لایه پوشاننده داخلی که بیشتر از مخاط و مختصری هم از پوست تشکیل شده است.

ساختار بینی های استخوانی
یک سوم بالایی پل بینی از استخوان و دو سوم پایینی آن از غضروف تشکیل می‌شود. اگرچه گاهی برآمدگی و قوز بینی تنها محدود به یکی از دو بخش استخوانی و یا غضروفی می‌شود، اما اکثراً از اضافی استخوان و غضروف، هر دو، شکل می‌گیرد. معمولاً بخش عمده‌ی برآمدگی استخوان بینی در قسمتی از بینی به نام طاق غضروفی، شامل غضروف‌های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی، قرار دارد. از آن‌جایی که غضروف‌های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی به یکدیگر متصل هستند، آسیب دیدن هر یک از این دو معمولاً بر آن دیگری نیز تأثیر خواهد گذاشت.

ارزیابی و درمان
در ارزیابی پیش از عمل جراحی، سوابق کامل پزشکی بیمار، شامل معاینه‌ی مجراهای عبور هوا و انسدادها، بررسی می‌شود. اگر بیمار پیش از این جراحی بینی انجام داده یا ضربه‌ای به بینی‌اش وارد شده باشد، در این ارزیابی شرایط خاص مربوطه مدّ نظر قرار خواهد گرفت. در صورت صدمه دیدن در تصادف، داشتن عکس‌هایی از زمان قبل از حادثه در تعیین روند درمان مفید خواهد بود. استخوان‌های بینی از نظر اندازه، شکل، ضخامت و تقارن بررسی خواهند شد. ترکیب و ساختار بینی استخوانی (نسبت استخوان به غضروف) معین می‌گردد، و ضمناً در معاینه‌ی داخل بینی مشخص خواهد شد که آیا انحراف تیغه یا دیگر نابه‌هنجاری‌ها بر مجراهای بینی اثر می‌گذارند یا خیر. به کیفیت و ضخامت پوست روی بینی نیز توجه خواهد شد تا شناخت کافی در مورد چگونگی پوشش داده شدن بینی پس از بر طرف شدن یا کوچک شدن برآمدگی بینی استخوانی توسط بافت نرم و پوست روی بینی به دست آید.
اسکلت بینی خود از دو جزء استخوان و غضروف تشکیل شده است بطوریکه یک سوم بالایی بینی استخوانی و دو سوم میانی و پایینی غضروفی میباشند. علت بزرگی یا زیبا نبودن بینی را هم می توان به دو دسته تقسیم کرد: یکی آنکه اسکلت یا غضروف بینی بزرگ یا ناهماهنگ است و دیگر آنکه پوست بینی کلفت و نافرم است. به دسته اول بینی استخوانی و به دسته دوم بینی گوشتی گفته میشود.

برخی افراد فکر می کنند که ظاهر بینی شان از روبرو و یا شاید حتی از کنار، خوب به نظر می رسد؛ اما چیزی که از آن ناراضی هستند، ضخامت بینی شان است و به همین دلیل تمایل به باریک کردن آن دارند.

چنانچه بینی پهنی دارید، عوامل زیادی وجود دارند که تعیین می کنند چه نتایجی از عمل رینوپلاستی می توانید انتظار داشته باشید.

اگر پوست اطراف بینی تان خیلی ضخیم است، جراح می تواند شکل بینی را تغییر دهد و یا شاید ممکن است بتواند آن را کمی باریک تر کند، اما به دلیل ضخامت پوست آن، ممکن است به اندازه ی دلخواه نتوان بینی را باریک کرد.

به هر حال اگر بینی شما به دلیل ساختار استخوانی  آن پهن است، معمولا توسط عمل جراحی بینی می توان پهنای بینی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داد.

منبع : عمل بینی

سفارش باکیفیت ترین برس مو

عنوان :تهیه خوب ترین برس مو

تهیه عالی ترین برس مو تاثیر بسیاری در حفظ طراوت ، شادابی و زیبایی موها دارد پس باید در انتخاب برس برس مناسب موهایتان دقت به خرج دهید. بُرس زدن مو یکی از معمولی‌ترین و ابتدائی‌ترین کارهایی است که توسط افراد انجام می شود، اما آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که ممکن است سفارش نامناسب بُرسی که به کار می‌برید، باعث ایجاد مو خوره، ریزش مو و مشکلات دیگرتان شده باشد؟ آیا بُرس سرتان را با دقت و آگاهی انتخاب کرده‌اید یا می‌دانید که چه نوع بُرسی برای موهایتان مناسب‌تر است؟

انواع و اقسام بُرس ها
برس تونلی: این برس را به خاطر مجراهای باز‌ ‌و V شکل آن تونلی می‌نامند. این مجراهای باز به جریان هوا اجازه عبور می‌دهد.

در نتیجه هوای گرم سشوار در لابه‌لای مو به گردش در آمده و خود را به ریشه مو می رساند و باعث افزایش سرعت در امر خشک شدن مو و انبوه به نظر آمدن آن می‌شود. این برس به خاطر فاصله زیاد سوزن‌هایش برای گره گشائی از مو نیز انتخاب مناسبی است.

برس کوسن دار: ‌این برس دارای یک پایه کوسن دار پلاستیکی است که سوزن‌های برس روی آن سوار شده است. عموما به پایه این نوع برس ها کمی انحنا داده می‌شود. از این برس برای صاف و هموار کردن موها (بدون حجم دادن) استفاده می‌شود. در صورت استفاده از سوزن‌های فلزی بهتر است نوک سوزن‌ها، به توپی‌های پلاستیکی ختم شوند‌ تا موجب خراش پوست سر و شکستگی مو نشوند.

برس‌های حرارتی: چنین برس‌هایی برای سشوار کشیدن ایده‌آل است چرا که گرم شدن سطح برس می‌تواند تکمیل‌کننده گرمای سشوار باشد. حالت گرد برس نیز باعث می‌شود موها بهتر حالت بگیرد. با برس گرد حرارتی کوچک می‌توانید فرهایی را در موها ایجاد کنید. هرقدر برس حرارتی شما بزرگ‌تر باشد بهتر می‌توانید با آن موها را صاف کنید.

شانه دندانه پهن: وقتی مو خیس است، هم ضعیف‌تر است و هم راحت‌تر می‌شکند، به همین دلیل باید کمترین فشار را به آنها بیاورید. توصیه ما این است که بعد از حمام، وقتی موها خیس است یا آنها را شانه نکنید یا با استفاده از یک شانه دندانه پهن آنها را مرتب کنید.

برس تونل دار: برس‌های مربعی شکل که در آنها سوراخی وجود دارد، وقتی برای خشک کردن به کار روند می‌توانند حسابی به موها حجم دهند زیرا هوا می‌تواند به‌راحتی زیر موها به چرخش دربیاید و تماس بیشتری با موها داشته ‌باشد و آنها را هم زودتر خشک کند و هم پف دهد.

برس پدالی: این برس تا حدودی شبیه برس کوسن دار است. وجه تمایز آن در نوع کوسن، اندازه و شکل آن است و نسبت به برس کوسن دار، بزرگ‌تر و پهن تر است. مورد استفاده آن بیشتر موهای بلند و انبوه است، اما اندازه های کوچکتر آن برای موی کوتاه و متوسط هم می تواند به کار برده شود.

برس‌های پهن: شکل این برس‌ها مهم نیست، بیظی و یا مستطیل تفاوتی ندارد. در رابطه با اندازه، هرچه موهایتان بلندتر باشند، باید از برس بزرگتری استفاده کنید اما خیلی هم اهمیتی ندارد. برس‌های بزرگتر، ناحیه‌ی بیشتری را تحت پوشش خود قرار می‌دهند، و برای همین برای دخترهای تنبل ایده‌ی خوبی است. اگر برس گرد ندارید، برس‌های پهن برای سشوار خانگی خوب هستند. مازا می‌گوید که اگر روی بدنه برس‌ها سوراخ وجود داشته باشد و یا ابری باشند، بهتر است.

منبع : عمل بینی

رازهای رسیدن به پوست شاداب و خوشگل

عنوان : رازهای رسیدن به پوست لطیف و زیبا

عادات و رفتارهای ما در زندگی اثر مستقیمی در فوق العاده و نرمی پوست ما دارند و رازهای رسیدن به پوست نرم و خوشگل این نکته ها رابرای شما بیان میکند.
نداشتن تعادل در زندگی شما بر چهره و پوستتان نمایان می شود.

 مثلا اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید و یا از فست فودها و رژیم غذایی فاقد میوه و سبزیجات استفاده کنید، پوست ناسالم و بدی خواهید داشت. افسردگی، اضطراب و استرس موجب ایجاد تغییراتی در پوست شما و خصوصا در پوست صورت می شوند. برخی اوقات این عوامل لک ها و چروک های ناخواسته ای در صورت شما ایجاد می کنند.
نور آفتاب، و آب و هوای سرد و خشک یا وزش باد، رطوبت طبیعی و گردش خون طبیعی پوست را از بین می برد و منجر به پیری زودرس پوست می شود. سیگار، مصرف الکل و فقدان خواب کافی همگی بر روی پوست شما تاثیر می گذارند.

نگاه دقیقی به شیوه ی زندگی خود بیاندازید تا ببینید با پوست خود چه کرده اید. در این صورت می توانید تغییرات مناسبی در شیوه*ی زندگی خود ایجاد کنید تا از پوست خود محافظت کرده و آن را دوباره جوان کنید.
به خوبی دست‌ها را بشویید و بعد آنها را با حوله تمیز خشک کنید.

هنگام دوش گرفتن و حمام نیز از آب ولرم استفاده کنید. بدن خود را با شامپوی مخصوص بدن و یا صابون ملایم بشویید.

پشت بازوها و پشت گوش‌ها را نیز به خوبی بشویید. صورت شما به توجه نیاز دارد؛ خصوصاً زمانی که پوست صورت‌تان بیشتر چرب شده باشد.

روزانه یک یا دو بار صورت‌تان را با آب ولرم و یک تمیز کننده ملایم بشویید.

اگر :پوسته می‌شود و خارش دارد، از لوسیون یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید. موقع خرید مرطوب‌کننده حتماً به یاد داشته باشید که عطر و رنگ زیادی نداشته باشد. اگر نگران جوش‌های خود هستید و نمی‌خواهید با استفاده از کرم مرطوب کننده جوش‌های روی صورت‌تان زیاد شوند، بهتر است مرطوب‌کننده‌هایی با پایه آب مصرف کنید. اگر زیاد جوش می‌زنید، بهترین راه رهایی، تمیز کردن و تمیز نگاه داشتن پوست است.

اگر پوست خود را به نرمی‌تمیز و از انگشتان خود برای این کار استفاده کنید، میزان آسیب‌های پوستی به حداقل می‌رسد.

گاهی اوقات وقتی که صابون یا شامپوی خود را تغییر می‌دهید، پوست‌تان دچار سوزش می‌شود. اگر صابون یا شامپوی جدید تند است یا اینکه احساس خارش، حرارت، خشکی و یا سوختگی پوست می‌کنید، استفاده از آن را متوقف کنید.
 
در چین باستان ملکه ها برای زیبایی پوست و محافظت از آن رموز خاصی داشتند که به شاهزاده های پس از خود منتقل می کردند. برخی از این رازها شامل رژیمهای غذایی به خصوصی بودند. برخی از این غذاها غذاهای خارجی گران قیمت بودند و برخی از آنها غذاهایی بودند که امروزه نیز به راحتی در دسترس هستند.

این رژیمهای زیبایی باستانی غذاهایی هستند که به سلامت پوست کمک می کنند مانند آلبالو، گیلاس، سویای سیاه، گردو، عناب و برخی خوراکی های مشابه. همچنین مرکبات هم به عنوان خوراکی های التیام بخش که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند به سلامت پوست شما کمک می کنند.

منبع: کاشت مو